تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/05/14 - 13:04
کد خبر: 322844

مهدی‌پور، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری مطرح کرد؛

کنگره سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ۲۳ مرداد برگزار می‌شود/ در انتخابات مجلس بر اساس شاخص‌ها کاندیدای اصلح را معرفی می‌کنیم

محمد امین مهدی پور، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از برگزاری نشست سالانه این اتحادیه خبر داده و گفت: بیست و دومین کنگره این اتحادیه از ۲۳ تا ۲۵ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار خواهد شد و با حضور ۸۰ دفتر دانشجویی سی‌امین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدامین مهدی پور در نشست خبری بیست و دومین کنگره سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به سی‌امین سالروز تاسیس جامعه اسلامی دانشجویان گفت: پیش‌تر طول عمر شورای مرکزی دو ساله بود؛ اما با بررسی‌های انجام شده به یک سال کاهش یافت؛ به همین دلیل در سی‌امین سالروز تاسیس، بیست‌ودومین کنگره سالانه برگزار می‌شود.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بیست و یکمین شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به پایان خود رسیده و بیست و دومین کنگره این اتحادیه از ۲۳ تا ۲۵ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار خواهد شد و سی‌امین سالروز تاسیس خود را جشن گرفته و با در اختیار داشتن ۸۰ دفتر وارد دهه چهارم فعالیت خود شده است.

او ادامه داد: با توجه به گستردگی و تعدد حق رای در دفاتر نزدیک به ۳۰۰ حق رای بین دفاتر توزیع می‌شود، این گستردگی روند برگزاری انتخابات شورای مرکزی را طولانی می‌کند به همین دلیل این انتخابات در یک نشست تشکیلاتی برگزار می‌شود؛ البته کنگره‌های این اتحادیه در گذشته به صورت دو سال یک بار برگزار می‌شد، اما در حال حاضر این انتخابات به صورت سالانه برگزار می‌شود.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مسائل اصلی ما در کنگره، انسجام تشکیلاتی است و همچنین انتخابات شورای مرکزی و هیئت عالی نظارت را برگزار می‌کنیم. از طرفی اختتامیه جشنواره‌های اتحادیه و تقدیر از دبیران دفاتر سراسر کشور است. سعی کردیم با توجه به این‌که میهمان امام رضا (ع) هستیم، می‌خواهیم فضایی معنوی ایجاد کرده و ان‌شاءالله میزبان حجج‌الاسلام مصطفی رستمی، علی‌اکبری و مروی خواهیم بود.

فعالیت های اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در یک سال اخیر
برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان
وی به با اشاره به فعالیت های این اتحادیه در یک سال اخیر،در اشاره ای به فعالیت های آموزشی گفت:  امسال سه دوره آموزشی مختلف برای اعضا در نظر گرفته شد. دوره‌های قائم، فردوس و ققنوس به صورت مجازی طراحی شده و اعضای دفاتر در آن مشارکت کردند. همچنین همایش سالانه آموزشی با عنوان رویش‌های ۴۰ ساله انقلاب در سه بخش برنامه‌های تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی، بهمن ماه سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد.

فعالیت های بین المللی جامعه اسلامی دانشجویان
مهدی پور پیرامون واحد بین الملل اتحدیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز گفت: مطالبه گری در حوزه استکبارستیزی و هم چنین برگزاری برنامه‌هایی با موضوع حقوق بشر در فرانسه، کودتای ونزوئلا و ماجرای کشور نیوزلند که مورد تجلیل رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت از جمله فعالیت‌های واحد بین الملل این اتحادیه است.

وی افزود: در راستای ارتقای آگاهی دانشجویان در حوزه بین الملل انتشار نخستین شماره از فصل نامه تخصصی هم شاگردی دیپلماتیک بود.

اردوهای فانوس ویژه خواهران
دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: در حوزه زن و خانواده نیز که یکی از اصلی‌ترین توجهات این اتحادیه بوده، دوره سه مرحله‌ای فانوس راه توسط واحد خواهران طرح‌ریزی شد تا بتوانیم نیروی طراز انقلاب از بین خواهران تربیت کنیم. دو دوره فانوس راه در سطح منطقه‌ای و سراسری برگزار شد و مرحله سوم نیز پس از برگزاری کنگره سالانه اجرا خواهد شد.

برگزاری نشست های تخصصی دانشجویی
وی ادامه داد: همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه پیام رسان‌ها از جمله فعالیت‌های این اتحادیه در حوزه رسانه است و برگزیدگان چهارمین دوره نشریات دانشجویی این اتحادیه نیز همزمان با بیست و دومین کنگره معرفی و تجلیل می‌شوند.

این فعال دانشجویی به برگزاری نشست‌هایی با موضوع جامعه اسلامی و دولت اسلامی و هم چنین نشست جوانگرایی و به بررسی نقش جوانان در تحقق دولت اسلامی اشاره کرد و افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان سال گذشته تصویب شد و اتفاقات خوبی رقم زد و متاسفانه شاهدیم این قانون به سرانجام مقصود نرسید.

مهدی‌پور تصریح کرد: نشست سیاسی این اتحادیه با عنوان «جوان پیشرو در مسیر دولت‌سازی» بود که در اردیبهشت ماه سال ۹۸ با حضور چهره‌های شاخص سیاسی و بین‌المللی برگزار شد.

سنگ اندازی دولت پیش پای دانشجویان
مهدی پور با اشاره به محدودیت های ایجاد شده توسط دولت نیز گفت: دولت‌ها می‌توانند با سه وجهه مالی، حقوقی و آموزشی با تشکل‌های دانشجویی برخورد کنند. مثلا در حوزه مالی، امکانات و منابع مالی را در اختیار تشکل‌ها قرار نمی‌دهند.

وی ضمن اشاره به مشکلات مالی و عدم تامین منابع مالی توسط وزارت علوم، افزود: در دو سالی که به پایان عمر دولت تدبیر و امید باقی مانده، شاهدیم فعالین تشکل‌های دانشجویی را به دادگاه‌های حقوقی می‌کشانند و وقت آن‌ها را تلف می‌کنند در هر حال یکی از بهترین راه‌های مقابله با تشکل‌های منتقد این است که آن‌ها را درگیر مسائل حقوقی کنند.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در دو سال اخیر به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران با شکایت این دانشگاه روبه رو بوده تصریح کرد: در این مدت نیز شاهد به وجود آوردن مشکلات آموزشی برای فعالین دانشجویی بوده ایم به گونه‌ای که دروس برخی از این دانشجویان غیرعادلانه و ناجوانمردانه حذف شده اند.

وی افزود: هر زمان که فشار بر روی جنبش دانشجویی تشدید شده اثرگذاری فعالان دانشجویی بیشتر بوده و امیدواریم هم چنان شاهد این اثرگذاری باشیم.

به صورت پرچمدار و علنی در انتخابات ورود پیدا می‌کنیم
محمدامین مهدی پور اظهار کرد: اتحادیه طبق آنچه برای خود تعیین کرده است، همانند گذشته به صورت پرچمدار و علنی در انتخابات ورود پیدا می‌کند تا علاوه بر تعیین شاخص های مدنظر خود برای انتخاب کاندیدای اصلح، نماد عینی آن را هم مشخص کند.

وی افزود: ما در هر انتخابات لیستی را برای مجلس و ریاست جمهوری آماده کرده‌ایم و در آن با فهرست کردن اسامی کاندیداهای شاخص از دیدگاه خودمان آن را به مردم ارائه کرده ایم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بنابراین ترکیب مجلس جدید می‌تواند برای شکل‌گیری دولت اسلامی مدنظر ما مفید و تاثیرگذار باشد. به همین دلیل ما هم در تهران و هم در دفاتر استانی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به این موضوع انتخابات ورود پیدا می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأثیر قوانین جدید بر صرافی ‌های ارز دیجیتال
مه بافت بهترین تولید کننده کش و نوار
محبوب ترین بازی‌های Esports در سال ۲۰۲۴
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ / راهنمای خرید آنلاین کتاب
بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (برنامه‌های رایگان را بشناسید)
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
گشت مرزی آمریکا هم وارد دانشگاه‌ها شد +فیلم
جزئیات توافق مهم ایران و آژانس
ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
ژست های تتلو در آخرین جلسه دادگاه +عکس
تتلو: اشتباه کردم و هیچ دفاعی ندارم
اسیدپاشی به بازیکن ملی پوش +عکس
سازمان مالیاتی به ابهامات طلا فروشان پاسخ داد
دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند
ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم با حضور معاون توسعه منابع وزیر علوم
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
دبیر: یک طلا در المپیک بگیریم هنر کرده‌ایم
درس اخلاق/ ذکر خدا با انسان چه می‌کند؟ +فیلم
ارتش اسرائیل مدعی تسلط بر گذرگاه رفح شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top